Hai sa discutam si o sa te coste mai putin

Hai sa discutam si o sa te coste mai putin

Pentru noi e important ca pretul pe care il plateste clientul pentru un proiect foto sau video sa fie unul... mic. De fapt nu neaparat mic, mai curand unul corect...

Si e o logica in spatele dorintei aparent ciudate de a da un buget mai mic. Daca nu stam un pic de vorba inainte de a bugeta un proiect foto sau video s-ar putea sa includem costuri care puteau fi evitate. Si asta nu e deloc bine. Noi angajam resurse care nu sunt folosite, clientul plateste mai mult decat are nevoie si asta e o situatie lose - lose, exact la polul opus al mult visatelor win-win. Noi pierdem timp, clientul pierde bani, iar impresia pe care si-o creeaza e ca am incarcat inutil bugetul cu echipamente si oameni. Ceea ce este perfect adevarat.

De ce ajungem in situatia asta?

Uneori, din dorinta de a face de economie de timp, se presupune ca doua sedinte foto, sau cel mai des, doua proiecte video sunt aproape la fel, "sunt cam pe acolo".

Acest sunt "cam pe acolo", duce si la situatia inversa. Clientul evalueaza pretul in functie de cantitate. Inmulteste sau imparte cu x, cantitatea proiectului anterior, fara sa tina cont de restul detaliilor care difera intre proiecte. (locatie, timp, lumini, makeup, sunet, microfoane, numar de camere, sky is the limit.)
Trei exemple banale de variabile care influenteaza bugetul:

locatia - in fabrici e destul de intuneric, in cladirile de birouri avem lumina dintr-o singura directie. Deci lumini. Daca e sedinta foto in aer liber avem lumina, dar avem voie ? E in parc, e pe strada? Avem autorizatii?
povestea - gandim set-up in functie de mesajul pe care vrem sa il transmitem. Noi trebuie sa potrivim aparatele sa ne ajute sa scoatem povestea care se creeaza in mintea clientului si cand stim despre ce e vorba e mai usor. Pentru orice shooting facem un scenariu, gandim detaliile, unghiurile, dinamica pe care le propunem. E important sa avem un pic din poveste... si daca pentru fotografii va spun ca e importanta povestea, pentru video e vitala. Inchipuiti-va ca va uitati la 3 minute de imagini care intr-un final nu se leaga. Nu spun nimic impreuna, nu vezi legatura dintre ele si nu iti comunica, intr-un final, nici un mesaj. Sunt doar imagini cerute intr-un brief trimis pe mail.
deadline-ul - aici in mod sigur se poate face economie. Daca ai un proiect care trebuie facut "ieri", bugetul, in mod evident o sa fie mai mare. Cumva pentru a putea fi facut in timpul scurt avut la dispozitie, noi muncim peste program, pentru ca in mod sigur nu va fi singurul proiect de care ne ocupam in perioada respectiva. Deci ce e din scurt costa in plus. Solutia evidenta este sa incepem proiectul din timp. Daca asta nu se poate, ideal este sa evaluam cat mai corect deadline-ul. Stim ca sunteti nerabdatori sa primiti materialele, dar are sens sa platiti in plus pentru nerabdare?

Proiectele ar fi mai usoare daca cererea de servicii foto-video s-ar intampla ca la dentist. Spui ce te doare cu cat mai multe detalii si noi iti propunem o solutie. Sau mai multe. Vedem care se incadreaza in buget. Apoi o discutam.

De fapt noi pledam pentru un pic mai multa comunicare cu orice client care vrea servicii de calitate la un pret corect. Asa ca hai sa ne auzim, sa discutam un pic pe marginea brief-ului.

Noi sigur, sigur, o sa recomandam mereu tot ce trebuie pentru a obtine cel mai bun rezultat fara risipa de bani si de efort. Hai sa intelegem impreuna proiectul si ne vom asuma cu profesionalism si rolul de consultanti. O sa va placa rezultatul, o sa va placa bugetul, o sa lucram impreuna si pe alte proiecte mai interesante, mai indraznete, mai creative, mai de impact. Noi ne dorim asta si credem ca si voi, nu?

Aici gasiti mai mult detalii de la sedinta foto Viva!.

Aflati mai multe despre ce inseamna visual thinking pentru noi şi pe Facebook, LinkedIn şi Instagram.